-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144383217
- Titel
- Vetandets vägar - Perspektiv på universitet, vetenskap och utbildning
- Författare
- Sigbrit Franke - Leif Lindberg - Britta Lundgren - Bertil Mårtensson - Bo Sundin - Tage Sundström - Sverker Sörlin
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 329 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 478 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur har den akademiska utbildningen utvecklats och vilka är dess viktigaste uppgifter? Vad kännetecknar akademiska studier och akademisk undervisning? Vilka är vetenskapernas mål och medel? Hur samverkar den filosofiska och den vetenskapliga utvecklingen? Hur påverkar forskarens världsbild forskningsresultaten? Vilken betydelse har kön i vetenskapens värld? Har forskare och studerande ett särskilt ansvar för miljön och för att världens resurser används rättvist? Hur påverkas den studerande av akademisk utbildning?
Dessa och många andra frågor tas upp i denna bok i utbildnings- och vetenskapsfilosofi. Boken är resultatet av flera års försöksverksamhet vid Umeå universitet med en gemensam vetenskaplig grundkurs och ämnesöverskridande inslag i olika utbildningar. Den syftar till att vidga den studerandes perspektiv och bidra till en diskussion om den akademiska utbildningens och forskningens inriktning och etik.
9789144383217 -
Vetandets vägar
Häftad bok. Studentlitteratur. 1:a uppl. Copyright 1994 tryckår 1998. 329 s. Häftad. 22x15,5cm. 520 gram.
Gott skick. C.20 hundörevikta sidor samt ett mindre antal understrykningar [Hylla:Studentlitteratur].
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144383215
- Titel
- Vetandets vägar - Perspektiv på universitet, vetenskap och utbildning
- Författare
- Sigbrit Franke - Leif Lindberg - Britta Lundgren - Bertil Mårtensson - Bo Sundin - Tage Sundström - Sverker Sörlin
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 329 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 478 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur har den akademiska utbildningen utvecklats och vilka är dess viktigaste uppgifter? Vad kännetecknar akademiska studier och akademisk undervisning? Vilka är vetenskapernas mål och medel? Hur samverkar den filosofiska och den vetenskapliga utvecklingen? Hur påverkar forskarens världsbild forskningsresultaten? Vilken betydelse har kön i vetenskapens värld? Har forskare och studerande ett särskilt ansvar för miljön och för att världens resurser används rättvist? Hur påverkas den studerande av akademisk utbildning?
Dessa och många andra frågor tas upp i denna bok i utbildnings- och vetenskapsfilosofi. Boken är resultatet av flera års försöksverksamhet vid Umeå universitet med en gemensam vetenskaplig grundkurs och ämnesöverskridande inslag i olika utbildningar. Den syftar till att vidga den studerandes perspektiv och bidra till en diskussion om den akademiska utbildningens och forskningens inriktning och etik.
9144383215
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn